Allah Tahu Segalanya Di Hati Dan Fikiran

Salah satu bahaya dari kesombongan adalah kita bisa mulai percaya. Dan Dia Maha Perkasa lagi Maha Pengampun QS 672 Agar jiwa kita tenang dan kokoh menghadapi persoalan hidup berikut ini ada tips dari Aa Gym yang layak untuk diikuti.


Pin By Zaynab Azzahra On Pecinta Menyerah Akan Lelah Menyerah Cinta Lelah

Beberapa persoalan cuba saya timbulkan di dalam benak fikiran sayaAdakah sudah lagi tiada keredhaan Allah.

. Kerendahan hati hanya mengakui bahwa kita tidak mengetahui segalanya. Pacar yang dianggap baik ternyata pergi meninggalkan membuat patah hati. Saat hati rapuh segalanya akan nampak salah di mata.

Ketika menggunungnya dosa merusak kepekaan hati. Ya Allah jangan lah Kau biarkan aku terus lalai dan hanyut dalam kehidupan duniawi ku inisesungguhnya kehidupan ku disini adalah pinjaman dari Mu yang bersifat SEMENTARA. Ketika nafsu menjerat diri.

Menangislah memohon ampun di atas dosa-dosa lalu. Aku tahu suami boleh menipu tapi Allah selalu benar. Dia tahu masa lalu dan masa depan kata-kata kita pikiran perasaan yang tidak diwujudkan oleh.

Allah maha mengetahui sedang kamu tidak mengetahui Jarang kita tidak memahami jalan kehidupan yang diberikan Allah. Dan Allah Maha Mengetahui segala isi hati. Manusia lain menjadi petanda aras bench-marking kejayaan manusia yang lain.

Dia aturkan semuanya jadi cukup indah. Dia mengetahui apa yang ada di langit dan di bumi dan mengetahui apa yang kamu rahasiakan dan apa yang kamu nyatakan. Kita hanya perlu yakin dan menanti saat dan ketika itu tiba.

Tapi kenapa Allah tetap. Selama ni aku tak pernah berhenti berdoa supaya dijodohkan dengan dia. Assalamu alaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Aku sendiri tak tahu aku takde kuasa ajaib nak tengok hati dan fikiran dia. Kita mula mempersoalkan segalanya. Apabila ada percanggahan antara hati dan minda jiwa menjadi.

Allah itu Maha Adil Maha Mengetahui setiap kehendak hamba-NYA. Saat hati rapuh segalanya akan nampak salah di mata. Adakah ini balasan akibat suami berbohong depan hakim syarie dan permainkan hukum Allah.

Di saat mata yang tajam menikam aku hanya mampu mengecilkan diri. Semoga Dia permudahkan jalan kebahagiaan kita. Setiap apa yang kita pernah doakan dahulu.

Ketika jiwa tidak ingat bekal diri dan melupakan Rabbul Izati. Namun hatiku gelisah kerna aku tak ingin seandainya hatiku dikecewakan lagi dengan cinta. Setiap apa yang kita pernah doakan dahulu.

Setiap apa yang kita pernah doakan dahulu. Ada sahaja perkara yang bermain-main di hati dan fikiran. Bila saya melihatmendengar apa sahaja di sekeliling ia mudah bermain2 di fikiran saya.

Dengarlah kata hati. Namun kuyakin Engkau Maha Mengetahui segalanya dan yang tersirat dalam dada. Lelaki yang aku junjung gagal untuk memahami.

Setiap apa yang kita pernah doakan dahulu. Semoga kandungan ummi sihat dan tertunailah hajat ummi nak memiliki anak lagi buat teman amin dan walid kelak. Allah janjikan kebahagiaan untuk hambanya yang berdoa.

Tapi kenapa Allah tetap. October 28 2010 hatikumiliktuhanku. 4-Mari terus berbagi KEBAIKAN-.

Ya Rabbdekatkanlah hati ku ini senantiasa di sisiMuagar bisa aku mendapat cebisan kebahgiaan duniawi dan kegembiraan ABADI di AKHIRAT kelakInsyaAllah. Allah Maha Tahu Segalanya. Aku cuma mohon Allah tunjukkn jalan terbaik tuk aku dan anakanak.

Dulu pernah niat dalam hati Ya Allah kurniakanlah kpdku kejayaan. Atau kita tidak tahu bagaimana Allah bekerja di balik layar. Allah bersifat Alim Maha Mengetahui.

Amarah mengusai hati jiwa dan fikiran. Amarah mengusai hati jiwa dan fikiran. Allah Maha Tahu Segalanya.

Minda saya kata pasti boleh didalam meneruskan perhubungan dengan lelaki yang telah meninggalkan dan memfitnah saya tetapi kata hati sentiasa berasa sebaliknya. Siapakah yang sudi terima kelebihan dan kekurangan kita. Salamsaya juga susah nak kawal hati dan fikiran saya dari bercakap di luar kawalan.

Tika hati ini ikhlas ingin membantu si dia memandang serong dan pertikaikan niat yang sebenar. Tak lama slepas tu keputusan akhir tahun 2011 pun keluar. Allah janjikan kebahagiaan untuk hambanya yang berdoa.

Allah tahu apa yang terbaik. Tapi kenapa Allah tetap. Benar Allah makbulkan doa ana.

Selama ni aku tak pernah berhenti berdoa supaya dijodohkan dengan dia. Dan kerendahan hati juga mengajar kita bahwa kita tidak pernah perlu mengetahui segalanya. Alhamdulillah 10122011 ummi telah di takdirkan pregnant lagi.

Gembira bercampur baur dgn perasaan lain yg ummi sendiri kurang pasti. Di situ tercatatnya subjek. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu.

Tersentuh akan nikmat kasih-NYA pada diri. Allah janjikan kebahagiaan untuk hambanya yang berdoa. Kenapa apabila kita menjelang dewasa kita ada perasaan tersebut.

Bukan mudah untuk memastikan siapakah dalam kenalan atau kawan lelaki yang boleh dijadikan teman seumur hidup. Betapa aku terlalu kecil dan tiada harga di. Insya-Allah di akhir August 2012.

Kita selalu meletakkan kebahagiaan bersyarat. Bukankah memikirkan begini semamangnya telah menjauhkan kita dari rahmatnya dan mengundang kemurkaanNya. Bukan sahaja perkara2 yang biasa malah apa sahaja termasuklah perkara yang juga boleh membatalkan akidah.

Bahkan ketika nurani seolah-olah. Allah janjikan kebahagiaan untuk hambanya yang berdoa. Hati ummi hanya Allah yg tahu.

Amarah mengusai hati jiwa dan fikiran. Kita mula mempersoalkan segalanya. Saat hati rapuh segalanya akan nampak salah di mata.

Aku tahu aku tak sepatutnya lari dari perasaan cinta yang suci itu. Aku yakin dengan kekuasaan dan kasih-sayang. Saat hati rapuh segalanya akan nampak salah di mata.

Benarlah kata Fuad Latip Allah memberikan tanda dan jawapan melalui dua cara KATA HATI KITA dan BAHASA ALAM. Bukankah Allah mencela mereka yang berputus asa dengan rahmatnya. Ini tidak lain adalah kerana kita tidak meletakkan yang penting hanyalah Allah swt.

Kadangkala manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Kita mula mempersoalkan segalanya. Dan sejak dari hari itu.

Bismillahirrahmanirrahim Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Hari demi hari berlalu terlalu pantas sehingga tanpa aku sedari esok adalah hari jumaatRunsing fikiran ini memikirkan exam yg akan kunjung tiba tak lama lagiAku kini telah pun berada di tahun 4. Apa untungnya saya menimbulkan persoalan ini. Supaya aku dapat mendalami ilmu-Mu dan agama-Mu demi dakwah-Mu dengan keputusanku Amiin.

Ya Allah Permudahkanlah Segala Urusanku. Amarah mengusai hati jiwa dan fikiran. Selama ni aku tak pernah berhenti berdoa supaya dijodohkan dengan dia.

Segalanya hanya di fikiran sahaja. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Inilah segala soalan di dalam hati dan kotak fikiran seorang wanita sebelum melangkah ke fasa lain dalam kehidupan iaitu berumahtangga.

Tidak mungkin hidup di dunia tanpa persoalan Allah Yang menjadikan mati dan hidup supaya Dia MENGUJI kamu siapa di antara kamu yang LEBIH BAIK perbuatannya. Kita mula mempersoalkan segalanya. Jangan berprasangka buruk dulu pada ketentuan Allah karena di balik semua ini Dia melindungi dirimu dan hanya Allah yang tahu.

Senyum lah selalu walau di uji walau hati rasa tak mampu dengan ujian. Katakan pada hati segalanya punya hikmah yang telah cantik di susun -NYA. Setiap hari di dalam kelas aku akan mencuri pandang ke arahnya.

Allah Maha Tahu Segala-gala. Bayi tidak ada risau dan susah hati. Pendidikan Quran dan Sunnah - A Pendidikan Syariah Islamiyyah - A.

Aku menjauhi dirinya namun rasa cinta di hati ini tak mampu untuk ku harungi sendirian. Di saat bertubi-tubi kata-kata hinaan dilemparkan aku hanya mampu terpacak di bumi. Dia tahu segalanya tidak peduli jelas atau tersembunyi terlihat atau tidak terlihat di langit atau di bumi.

Kerendahan hati tidak menyangkali kebenaran objektif. Bila tiba masanya kebahagiaan yang sebenar akan kunjung tiba. Bila hati tawakal pada-NYA ketenangan pasti menyinggah.


Pin On Quotes


Allah Maha Tahu Disetiap Hati Hambanya Sedikit Saja Keraguan Anda Pada Allah Maka Itulah Yang Menjadi Penghalang Terkabulnya Doa Anda Doa Motivasi Perasaan


Aku Yakin Kepadamu Ya Allah Aku Serahkan Segalanya Padamu Sesungguhnya Engkau Yg Lebih Mengetahui Words Inbox Screenshot

No comments for "Allah Tahu Segalanya Di Hati Dan Fikiran"